بهشت حقیقت...

چشم ها را باید شست ..جور دیگر باید دید..

بهشت حقیقت...

چشم ها را باید شست ..جور دیگر باید دید..

سلام.
ما چند جوان تازه کار در فضای مجازی هستیم که تا حالا فعالیت هامون تو فضای حقیقی جامعه و خانواده انجام می شد.
تصمیم گرفتیم رنگی از حقیقت رو به این فضای مجازی نشون بدیم...
حقیقتی که سبک زندگی مون رو می سازه...
دست یاری تمامی مخاطبان مون رو به گرمی می فشاریم.
شما می تونید با ارائه ی نظرات تون ما رو در بهتر کردن مطالب مون یاری بدید...

ما عاشق محمد(ص)،دین محمد و خدای محمد (ص) هستیم

برای دیدن مطالبی با تنوع موضوعی بیشتر به وبلاگ دیگر گروه محبان الرضا (ع) با آدرس
shamimetoos.mihanblog.com
مراجعه کنید.

کاری از گروه فرهنگی و هیئت محبان الرضا (ع)

بهشت حقیقت...
نویسندگان
۱۰ ارديبهشت۱۲:۰۲


  ولادت امام المتقین ، امام علی (ع) مبارک باد


مقدمه : در زندگی مشترک، اگه همسران به شخصیت یکدیگر توجه کنن، با احترامی که به یکدیگر می ذارن، مطمئناً کمتر دچار مشکل میشن. البته این حفظ احترام و داشتن روابط صمیمانه رو ، نقض نمی کنه بلکه  باعث عمق عواطف میشه...

در زندگی زوجی که هر دوی آنها معصوم هستن، مطمئناً بهترین روابط وجود داره و این می تونه الگویی برای شیعیان آنها باشه ... 

همسرداری در سیره امام علی (ع) و فاطمه ی زهرا (س)

امام علی علیه‌السلام می‌‌فرمود: 

«به خدا سوگند که در همه عمرِ زندگی مشترک، هرگز به فاطمه خشم نگرفته و هرگز او را به کاری وادار نساختم... و او نیز به من هرگز خشم نگرفت و در هیچ کاری مرا نافرمانی نکرد. او به گونه‌ای بود که هر گاه به او می‌نگریستم غم‌ها و اندوه‌هایم زدوده می‌شد.»  

بحار الانوار، ج 43، ص 31


در روایتی آمده است که پیغمبر اکرم (ص) ، امور مربوط به این کانون گرم را میان امام علی (ع) و  فاطمه (س) تقسیم کرده بود ؛ به این شکل که علی (ع)   ، موظف بود کارهای بیرون از خانه را انجام دهد و فاطمه سلام‌الله‌علیها، به امور داخل خانه می‌رسید و از تقسیم کار، بسیار راضی و خشنود بود. 

وسائل الشیعه، ج14 ، ص 123


با این حال، امام علی علیه‌‍‌السلام، در خانه نیز به فاطمه سلام‌الله‌علیها، کمک می‌کرد و از بار سنگین کارهای داخل خانه که بر دوش او بود، می‌کاست. حضرت علی (ع) در خانه، عدس پاک می‌کرد، خانه را جارو می‌زد و در آسیاب کردن جو به فاطمه (س) یاری می‌داد. 

بحار الانوار، ج 43، ص 50


گفته شده، روزی پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله به خانه علی علیه‌السلام و فاطمه (س)  آمد و دید آنان مشغول آسیاب کردن هستند؛ فرمود: «کدام یک از شما بیشتر از دیگری خسته شده است؟ حضرت علی( علیه السلام) پاسخ داد: ای رسول خدافاطمه خسته‌تر است.پیامبر کنار علی علیه‌السلام قرار گرفت و به کمک او به آرد کردن جو مشغول شد.» 

تنبیه الخواطر، ج 2، ص 230


در روایتی نیز به نقل از امام علی علیه‌السّلام، آمده است:

«روزی پیغمبراکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌ به خانه ما آمدند، در حالی که حضرت فاطمه (س) در کنار دیگی نشسته بودند و غذا را طبخ می‌کردند و من هم عدس پاک می‌کردم؛ پیغمبر اکرم مرا را در این حالت دید و به من فرمود  :« ای علی ! از من بشنو  و من جز آن چه خداوند فرمان داده چیزی نمی‌گویم. هر مردی که در منزل به زنش کمک کند، به عدد هر موی بدنش عبادت یک سال که روزها را روزه گرفته و شب‌ها را به عبادت مشغول بوده به او داده می‌شود و خداوند بزرگ به او پاداش صابران را عطا می‌کند؛ همانند پاداشی که به حضرت داوود، یعقوب و عیسی علیهم‌السّلام عطا کرد.» »

جامع الاخبار، فصل 59


امام جعفر صادق علیه‌السلام می‌فرماید: «امیر مؤمنان [علی علیه‌السلام] به خانه هیزم و آب می‌آورد و جارو می‌کرد و فاطمه آسیاب و خمیر می‌کرد و نان می‌پخت

 الکافی ، ج 5، ص 86


امام هیچ وقت، از یاری و کمک به فاطمه سلام‌الله‌علیها، در خانه و بیرون از خانه، کوتاهی نکرد و مقررات اسلامی را در مورد او نادیده نگرفت و در هر حال مدافعش بود.

بحار الانوار، ج 77، ص 408 و 407


حضرت علی علیه‌السلام در مورد حقوق همسران می‌فرمود: «مبادا بر زنان خود ستم روا دارید و آنان را از حق خویش محروم سازید.هرکس به اندازه‌ یک درهم گوشت برای همسر و فرزندان خویش  خریداری کند ، مانند کسی است که  برده‌ای  از  فرزندان  اسماعیل (ع) را آزاد ساخته است.» 

بحار الانوار  ج 78، ص 32

دوست شما | ۱۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۲:۰۲

سبک زندگی اسلامی

سبک زندگی در ازدواج

سیره اهل بیت (س) ر زمینه همسرداری و توجه به خانواده

عکس گل رز و برگ های قلب

نیکی به همسر

همسرداری در سیره امام عالی و حضرت فاطمه

ولادت امام علی (ع)

چگونگی رفتار با همسر