بهشت حقیقت...

چشم ها را باید شست ..جور دیگر باید دید..

بهشت حقیقت...

چشم ها را باید شست ..جور دیگر باید دید..

سلام.
ما چند جوان تازه کار در فضای مجازی هستیم که تا حالا فعالیت هامون تو فضای حقیقی جامعه و خانواده انجام می شد.
تصمیم گرفتیم رنگی از حقیقت رو به این فضای مجازی نشون بدیم...
حقیقتی که سبک زندگی مون رو می سازه...
دست یاری تمامی مخاطبان مون رو به گرمی می فشاریم.
شما می تونید با ارائه ی نظرات تون ما رو در بهتر کردن مطالب مون یاری بدید...

ما عاشق محمد(ص)،دین محمد و خدای محمد (ص) هستیم

برای دیدن مطالبی با تنوع موضوعی بیشتر به وبلاگ دیگر گروه محبان الرضا (ع) با آدرس
shamimetoos.mihanblog.com
مراجعه کنید.

کاری از گروه فرهنگی و هیئت محبان الرضا (ع)

بهشت حقیقت...
نویسندگان
۳۰ فروردين۰۱:۲۱
نکته:  
لازم به ذکره که از شما عزیزان خواهش می کنیم اگر این سلسله مباحث رو می خونید، بطور کامل همه ی قسمت ها رو ملاحظه بفرمایید تا ان شاء الله بتونید به یه جمع بندی درستی از مطالب این بحث ها داشته باشید؛ چرا که برخی مطالب اگر در کنار یکدیگر مطالعه نشن، ممکنه این شبهه رو در ذهن شما به جا بذاره که اسلام خدای ناکرده طرفدار زن یا مرده. درصورتیکه اسلام عزیز، باتوجه به آفرینش زن و مرد،  و روحیات اونها به هر کدوم فرموده که برای بهتر شدن زندگی مشترک شون چه وظایفی رو در قبال یکدیگر دارن و این تفاوت بین وظایف و انتظارات زن و مرد از همدیگه، درواقع بخاطر نوع خلقت شونه نه چیز دیگر...

پاداش خدمت کردن مرد به همسرش 

امیر المؤمنین (ع) می فرمایند: 

« روزی رسول خدا (ص) بر ما وارد شد درحالیکه فاطمه (س) کنار دیگ نشسته بود و من عدس پاک می کردم. پیامبر (ص) فرمودند: ای ابا الحسن! گفتم : لبیک یا رسول الله! فرمودند: از من بشنو درحالبکه من سخن نمی گویم مگر از جانب پروردگام ؛  

هیچ مردی نیست که همسرش را در خانه یاری دهد مگر اینکه برای او عبادتی فراوان از روزه و شب زنده داری بشمار می آید؛ سپش در پایان فرمودند: ای علی! به عیال (همسر) خدمت نمی کند مگر صدّیق یا شهید یا مردی که خدا برایش خیر دنیا و آخرت را خواسته باشد.»


پاداش صبر کردن مرد دربرابر بد اخلاقی همسرش

رسول خدا (ص) فرمودند: هر مردی که بر بداخلاقی همسرش ، برای رضای خدا شکیبایی کند،  خداوند برای صبر او در هر بار، پاداشی همانند صبر ایوب (ع) دربرابر بلای او، به وی می دهد.


مرز نیکی مرد به همسرش

مرز نیکی به همسر آن است که به نیازهای واقعی و اصیل او توجه کرده و زمینه ی رفاه و آسایش او را به گونه ای شایسته فراهم کند. حتی در گفتگو و معاشرت با وی چنانچه به پیروی از هوا و هوس او نینجامد، سفاش شده است.

منبع : کتاب مفاتیح الحیات / آیت الله جوادی آملی

( در توضیح باید گفت که منظور از جمله ی بالا این است که تا جایی مرد موظف است به نیازهای همسر اهمیت دهد و آنها را برآورده کند، که زن، از شوهرش حرام خدا را درخواست نکند؛ چراک در اینصورت انجام دادن حکم خدا واجب است و راهی جز آن نباید در نظر گرفته شود.)


دوست شما | ۳۰ فروردين ۹۴ ، ۰۱:۲۱

آیت الله جوادی آملی

برکات معنوی ازدواج

خدمت به همسر

سبک زندگی

سبک زندگی اسلامی

سبک زندگی در ازدواج

سیره اهل بیت در زمینه همسر داری

نیکی به همسر

چگونگی رفتار با همسر

کتاب « مفاتیح الحیات»

نظرات  (۱)

سلام بر شما
از دیدگاه بنده، فقط انسانهای مومن، خوش‌باطن و پرعاطفه به همسرشان در کار خانه کمک میکنند؛ چون کارهای خانگی -بلحاظ ظاهر و نه واقعا- در شأن مردان نیست. مردی که مجاب به کار در خانه شود معنایش این است که آن ظاهر نادرست را با ایمان خود، کنار زده است عاطفه و محبت او به همسرش سبب شده تا با کار در خانه، از رنج او بکاهد.
موفق باشید
پاسخ:
دیدگاه ظریفانه ای بود...
آری مردان مؤمن و باعاطفه اینگونه اند...
خداوند ایمان واقعی به همه مون عنایت کنه...!